Zašto izabrati Generali fond za privatnu penziju?

Kada poveravate nekom novac koji ćete koristiti u penziji, najvažnija stvar je poverenje. Kompanija Generali, čiji smo deo, posluje blizu 200 godina i značajan je učesnik na svetskom tržištu što se tiče osiguranja i investiranja. Kompanija na bi mogla toliko dugo i uspešno da posluje, ukoliko u svim zemljama (uključujući i Srbiju) gde je zastupljena nije uvela sisteme upravljanja i kontrole koji omogućavaju siguran i održiv rast u dugom roku.  

Druga važna stvar jeste prinos.

Najviši godišnji prinos od osnivanja koji je naš fond Basic ostvario na tržištu je pokazatelj da principi kojima se vodimo pri investiranju sredstava naših članova daju rezultate na dugi rok, i trudićemo se da tim putem i nastavimo.

 

Za više informacija uvek kontaktirati naš sektor prodaje prodajadpf@generali.rs .

Prinosi fonda

Fond Index po svojoj investicionoj politici pretežno ulaže u EUR plasmane. Kamate na EUR su manje nego na dinare, te fondovi koji investiraju u RSD imovinu ostvaruju veće prinose u uslovima stabilnog deviznog kursa.

Sa druge strane, fond Index Vam pruža zaštitu od eventualnog značajnijeg slabljenja dinara. U svakom slučaju, vi ste u mogućnosti da transferišete sredstva iz jednog fonda u drugi, u skladu sa vašim očekivanjima i preferencijama.

Promene u vrednostima Ij su rezultat prilagođavanja vrednovanja ulaganja sa promenama na novčanim tržištima, najčešće rastom kamatnih stopa. Te pozicije se nakon korekcija vrednuju po većim stopama prinosa, i u budućem periodu će više doprinositi rastu vrednosti fonda, i time nadoknaditi jednokratna smanjenja.

Razumemo vašu zabrinutost, i napominjemo da  politika ulaganja fonda jeste usmerena na dugoročno očuvanje i rast vrednosti uloga članova, i on će biti ostvaren i pored ovakvih kratkoročnih povremenih promena. Svi  članovi koji su u fondu zbog tih ciljeva (očuvanje i rast vrednosti u dugom, višegodišnjem roku) ne trebaju biti zabrinuti zbog ovakvih povremenih usklađivanja vrednosti, a koja su vezana za opšte tržišne trendove i ekonomske cikluse, jer se dugom roku kratkoročne tržišne oscilacije neutrališu.

Periodi relativno niže vrednosti IJ vam pružaju priliku da za istu vrednost uplate dobijete veći broj inv jedinica, i time proširite osnovu za generisanje veće vrednosti u budućnosti.

Kako postati član fonda / uplate u fond?

Zainteresovana osoba treba da bude dobro informisana. Prvi korak predstavlja prikupljanje informacija o različitim penzijskim fondovima radi izbora fonda. Prospekt i skraćeni prospekt su dokumenti u kojima se,  mogu naći bitne informacije o fondu i društvu koje upravlja tim fondom. Društvo za upravljanje je odgovorno za tačnost i ažurnost prospekta, a isti se objavljuje uz saglasnost Narodne banke Srbije. Prospekt se ažurira jednom godišnje, kao i svaki put kada se dogodi neka značajnija promena. Odluku o učlanjivanju u fond treba doneti na osnovu sagledavanja finansijskog položaja, stopa prinosa i ugleda društava za upravljanje.

Drugi korak je potpisivanje ugovora o članstvu i izjave o potpunom razumevanju prospekta i svih naknada koje će biti naplaćene.

Penzijski doprinos u dobrovoljni penzijski fond uplaćuje:

  • fizičko lice (može biti i nezaposleno lice) ili drugo lice za račun fizičkog lica,
  • organizator, u svoje ime i za račun zaposlenog, odnosno člana sindikata, u skladu sa penzijskim planom,
  • poslodavac, u ime i za račun zaposlenog, u skladu sa ugovorom o članstvu između člana dobrovoljnog penzijskog fonda i društva za upravljanje.

Dobrovoljni penzijski fondovi nisu obavezne institucije i član sam odlučuje koliko će uplaćivati, s tim što svaki fond ima donju granicu (minimum 1000 rsd) za doprinose.

Član može vršiti uplate kada god želi i u iznosu koji želi, osim ako to ugovorom nije drugačije definisano.

Ako član prestane da uplaćuje doprinose, članstvo ne prestaje i član će i u tom slučaju moći da nakon navršene 58 godina života raspolaže svojim akumuliranim sredstvima. U međuvremenu ne snosi nikakve konsekvence.

Ako je zaposleni bio član preko penzijskog plana koji je organizovao njegov prethodni poslodavac, onda su moguće dve situacije. Član fonda može nastaviti sa članstvom u fondu u koji je njegov prethodni poslodavac uplaćivao. Ako i novi poslodavac ima penzijski plan, onda se sredstva iz prethodnog penzijskog plana mogu preneti u penzijski plan novog poslodavca. Ako novi poslodavac nema penzijski plan, zaposleni stiče pravo na obračunatu penziju sa prethodnog radnog mesta kada napuni 58 godina.

Član fonda ostaje i dalje u fondu u koji je bivši poslodavac uplaćivao, to jest članstvo neće prestati, uplate neće biti izgubljene, individualni račun člana fonda neće biti zatvoren, a društvo za upravljanje će nastaviti da ulaže novac.

U slučaju trajne nesposobnosti za rad, član fonda može povući akumulirani iznos ukoliko dostavi dokaz I pravosnažno rešenje o istom.

Sav novac akumuliran na individualnom računu penzijskog fonda biće prenet licu / licima koje je član fonda odredio. Ukoliko član nije odredio takvo lice, stanje na računu postaje deo njegove zaostavštine I postaje predmet ostavinskog postupka.

Možete, kontaktirajte nas za više informacija.

Možete.

Donja granica ne postoji, a što se gornje granice tiče do 70. godine možete vršiti uplate, a  nakon navršenih 70 godina,  klijent mora krenuti sa povlačenjem sredstava.

Kada se krene sa isplatom, na taj račun nije moguće dalje akumuliranje sredstava. Ukoliko klijent želi da nastavi da uplaćuje, u tom slučaju je potrebno sklopiti NOVI UGOVOR.

Potrebno je da dođete lično u najbližu našu poslovnicu, gde ćete popuniti Izjavu o određivanju lica kome se prenose sredstva u slučaju smrti člana fonda, I da  sa sobom ponesete svoju ličnu kartu, i očitanu ličnu kartu naslednika.

Razlog vraćanja uplate je verovatno novi broj računa ili nepotpuni podaci na uplatnici.

Ne. U slučaju povlačenja sredstava, Generali DPF ima zakonsku obavezu da obavesti poslodavca da je član povukao svoja sredstva I samim tim poslodavac nema više obavezu da zaposlenom uplaćuje novac po ugovorenom penzijskom planu.

Narodna banka Srbije je odgovorna za praćenje, regulisanje i nadzor delatnosti dobrovoljnih penzijskih fondova. Ona nadgleda rad društava za upravljanje proverom finansijskih i drugih izveštaja, neposrednom kontrolom i izricanjem mera.

Potrebno je dostaviti očitanu ličnu kartu na e-mail: spiskovidpf@generali.rs  i navesti šta je potrebno da se ažurira u postojeću bazu podataka.

Da. Istovremeno možete da budete član više fondova, kao što u okviru jednog fonda možete da imate više ugovora.

Investiranje

Sredstvima fonda se raspolaže sa velikom pažnjom, nakon redovnih i detaljnih analiza tržišta, a u skladu sa zakonskim ograničenjima, propisima Narodne Banke Srbije i standardima Generali grupe. Kao dugoročni i konzervativni investitor, penzijski fondovi su usmereni u najvećoj meri ka državnim obveznicama pri alokaciji sredstava.

Obveznice su dužničke hartije od vrednosti, kojima se izdavalac obavezuje da imaocu obveznice vrati uloženi iznos na određeni dan (dan dospeća) sa pripadajućom  kamatom, koja se obično isplaćuje periodično.  Kada je država izdavalac obveznice, ona garantuje isplatu obveznica po dospeću i periodičnih kamata (kupona). Iza te garancije stoji budžet države, poreski i drugi prihodi, rezerve, moguća nova zaduženja, i u krajnjem slučaju mogućnost štampanja novca, što čini državne obveznice veoma sigurnim plasmanom.

Prednosti kolektivnog ulaganja, kakvi su penzijski fondovi, u odnosu na individualna ulaganja su brojni. Kada ulažete u fond, vaše pare se ulažu u diversifikovani portfolio, čime se vaš rizik smanjuje.  Veća suma raspoloživa za ulaganje omogućava investiranje u više različitih instrumenata, različitih vremenskih rokova dospeća, samim time i niži rizik ulaganja. Lakši pristup tržištima kapitala, niži troškovi kod brokera i banaka, veća fleksibilnost, profesionalno upravljanje su takođe prednosti ulaganja u fond.

Posebno kod penzijskih fondova je izražena prednost da vam je to zaista investicija za budućnost, koju ne možete ni doći u iskušenje da potrošite ranije. Naime, zakonsko ograničenje podizanja sredstava pre 58 (53) godine onemogućava članove da troše uložena sredstva na druge stvari (odmori, svadbe, potrošna dobra i sl.) Praktično ste sakrili taj novac od sebe, koji će vas sačekati kada ostarite.

Nastaje ulaganjem u više različitih hartija od vrednosti i drugih investicionih instrumenata, različitih izdavaoca, dospeća i sl. (nisu sva jaja u istoj korpi).

Investiciona jedinica je srazmerni obračunski deo u ukupnoj neto imovini Fonda. Svaki put kada izvršite uplatu u Fond, vi faktički kupujete određeni broj investicionih jedinica. Taj broj se dobija deljenjem iznosa uloga (umanjenog za ulaznu naknadu) i vrednosti investicione jedinice na dan uplate. Na osnovu broja investicionih jedinica koje poseduje, svaki član može da izračuna vrednost svog uloga u fondu, kao proizvod dnevne vrednosti IJ i broja jedinica koje poseduje. Vrednost investicione jedinice se dnevno menja u zavisnosti od tržišnih vrednosti svih investicija koje je fond napravio (vrednosti obveznica, cena akcija, obračunatih kamata na depozitima..) Kada član stekne uslov za isplatu penzije, on zapravo prodaje nazad svoje investicione jedinice fondu. Sredstva koja će mu biti isplaćena jednaka su proizvodu broja investicionih jedinica i njihove vrednosti na dan podnošenja zahteva.

Neto vrednost fonda predstavlja vrednost hartija od vrednosti i druge imovine iz portfolija fonda, umanjenu za iznos obaveza. Računa se svakog radnog dana, i obzirom da se vrednosti hartija od vrednosti menjaju svakodnevno, tako se i vrednost fonda menja.

Sigurnost Vaše investicije

Društvo za upravljanje ima status pravnog lica, i ono se osniva da bi organizovalo i upravljalo dobrovoljnim penzijskim fondovima.

Fond nema status pravnog lica, a njegovu imovinu čine sve uplate članova fonda investirane u hartije od vrednosti, depozite kod banaka i ostale tržišne instrumente. Fond je vlasništvo članova srazmerno njihovim uplatama, ali oni nemaju pravo odlučivanja o politici investiranja.

Drugim rečima, Fond je jedna akumulirana suma novca u vlasništvu članova fonda, koju Društvo investira pod strogim nadzorom NBS i kastodi banke.

Novčani račun fonda otvara se u tzv. kastodi banci (banka staralac) na koji se slivaju sve uplate članova i on je potpuno odvojen i nezavisan od računa društva za upravljanje.

Ako se desi da se nad društvom za upravljanje pokrene stečajni postupak, imovina fonda se ne uključuje u stečajnu masu, što je u skladu sa Zakonom o dobrovoljnim penzijskim fondovima i penzijskim planovima. U tom slučaju, Narodna banka Srbije bi uputila javni poziv postojećim društvima za upravljanje da u zakonskom roku podnesu ponude za pripajanje fonda. Isto bi se postupalo i u slučaju da NBS u čijoj je nadležnosti kontrola rada društva za upravljanje, proceni da društvo ne posluje u skladu sa zakonom o dobrovoljnim penzijskim fondovima i penzijskim planovima.

Imovina dobrovoljnog penzijskog fonda je odvojena od imovine društva za upravljanje. Ukoliko se nad društvom pokrene stečajni postupak, imovina fonda ne ulazi u stečajnu masu.

Redovno izveštavanje i kontinuirana kontrola su ključni elementi zaštite članova penzijskog fonda. Društvo za upravljanje izrađuje i predaje izveštaj NBS svakog meseca, u kome se nalaze podaci vezani za Fond (broj korisnika, plasman sredstava, vrednost imovine itd).  NBS vrši i redovnu neposrednu kontrolu rada društva nadzorom poslovanja u samom društvu.

Kastodi banka svakodnevno izveštava NBS o neto vrednosti imovine fonda i vrednosti investicione jedinice, kao i o eventualnim nepravilnostima u poslovanju društva za upravljanje. Na novčani račun u kastodi banci se slivaju sve uplate od članova, kao i svi prilivi od investicionih aktivnosti, a sve isplate sa računa fonda se izvršavaju uz kontrolu kastodi banke da su u skladu sa zakonom i prospektom fonda.

Pored toga, DUDPF Generali, kao deo međunarodne finansijske grupacije primenjuje niz različitih procedura i pravila kojima nastoji da minimizira rizike, uz ostvarivanje optimalnog prinosa za svoje članove.

Isplate

Rok za isplatu je 30 dana.

Nije moguće, obavezno je LIČNO podneti zahtev u nekoj od naših poslovnica.

Kada se krene sa isplatom, na taj račun nije moguće dalje akumuliranje sredstava. Ukoliko klijent želi da nastavi da uplaćuje, u tom slučaju je potrebno sklopiti NOVI UGOVOR.

Ne. U slučaju povlačenja sredstava, Generali DPF ima zakonsku obavezu da obavesti poslodavca da je član povukao svoja sredstva I samim tim poslodavac nema više obavezu da zaposlenom uplaćuje novac po ugovorenom penzijskom planu.

Visina penzije zavisi od dužine članstva, visine uplata, ostvarenog prinosa od investiranja i izabranog načina primanja. Prognozu akumulacije možete sami da proverite putem naših kalkulatora.

Link https://www.penzijskifond.rs/naslovna.1153.html

Transfer sredstava iz fonda u fond

Naravno, sredstva se mogu u bilo kom trenutku tranferisati iz Indexa u Basic i obrnuto, kao i  u bilo koji drugi dobrovoljni penzijski fond u Srbiji. Potrebna dokumentacija:

 

  • Zahtev za prenos sredstava u fond,
  • Obrazac za identifikaciju funkcionera
  • Kopija ugovora o članstvu
  • Očitana lična karta

Poreske olakšice

Država je obezbedila poreske olakšice i članovima dobrovoljnih penzijskih fondova i poslodavcima koji uplaćuju dopunske doprinose za svoje zaposlene. Tako su građani koji uplate u fond vrše preko administrativne zabrane (obustavom od zarade) u iznosu do 8.101 rsd (iznos važeći za 2024, svake godine se koriguje za stopu inflacije)  oslobođeni poreza na zarade koji iznosi 10%. Poslodavci su za uplate do istog iznosa pored ovog poreza oslobođeni i obaveznih socijalnih doprinosa.

Provera stanja po računu

Stanje svog računa možete proveriti putem portala za klijente.

https://www.penzijskifond.rs/korisnicki_portal.1068.html

Da biste formirali lozinku pri prvom logovanju ili izmenili istu (kada želite) potrebno je da izaberete opciju ‘’Zaboravili ste lozinku’’. Kao korisničko ime koristite Vaš broj ugovora. Otvoriće Vam se nova stranica gde je potrebno uneti Vaš JMBG, broj ugovora i lozinku koju ćete ubuduće koristiti. Lozinka treba da sadrži minimum 8 karaktera od kojih je bar jedno veliko slovo i jedan broj. Nakon uspešno kreirane lozinke ćete dobiti povratnu informaciju o tome na e-mail. VAŽNO : Korisničko ime i lozinku ne možete menjati u istom danu.

Korisni linkovi